0

Viikon verkkokysely: Luokitteletko sinä elektronisen urheilun urheiluksi?

Elektroninen urheilu eli e-urheilu on tietotekniikkaa hyödyntävää kilpaurheilua. Luumäellä 15.-16. helmikuuta järjestetty Bonehill Gaming oli kaksipäiväinen e-urheilutapahtuma. Lajin suomalaisena keskusjärjestönä toimii Suomen elektronisen urheilun liitto (SEUL ry).

Aiheeseen liittyy monenlaisia mielipiteitä siitä, onko tietokoneen äärellä tapahtuva pelaaminen urheilua. Mikä on sinun mielipiteesi? Vastaa viikon verkkokyselyyn ja kerro mielipiteesi.

LUUMÄEN LEHTI
toimitus@luumaenlehti.fi

Onko e-urheilu mielestäsi urheilua?

  • Ei. (54%, 76 ääntä)
  • Kyllä. (46%, 64 ääntä)

Äänestäjiä yhteensä: 140

Loading ... Loading ...

12 kommenttia aiheesta “Viikon verkkokysely: Luokitteletko sinä elektronisen urheilun urheiluksi?

  • 19.2.2020 at 19:00
    Permalink

    Urheilu on aika laaja käsite nykypäivänä? Lajikirjo on valtava ja vaatii urheilijalta tietynlaisia ominaisuuksia. Huvikseni googlasin olympialaisissakin on jaettu taidekilpailuumitallit.

  • 19.2.2020 at 19:10
    Permalink

    Ei todellakaan, istutaan pitkät ajat niinkuin shakissa.

  • 19.2.2020 at 20:38
    Permalink

    Laji, jossa suorituksen aikana istutaan farkut jalassa, katsotaan telkkaria, juodaan litrakaupalla Coca-Colaa ja syödään pussitolkulla sipsejä, on niin kaukana urheilusta kuin ylipäätään on mahdollista.

    • 20.2.2020 at 11:15
      Permalink

      Täydellinen kommentti 10+

  • 20.2.2020 at 10:59
    Permalink

    Ei mielestäni ole urheilua. Toisaalta shakkikin ilmeisesti lasketaan urheiluksi, niin kai samalla perusteella tämäkin.

  • 20.2.2020 at 11:01
    Permalink

    Trailblazers lanittajat pelaavat Counter Strike Global Offensivea – tämän toki kaikki ymmärtävät, mutta mitenköhän suuri yleisö pääsee tästä nautiskelemaan, ja tuleeko se kesä- vai talviolympialaisten lajiksi.

  • 20.2.2020 at 11:28
    Permalink

    Ei ole kuin ei myöskään shakki tai autourheilu (nyt F1- ja rallikansa kimpaantuu).

    • 20.2.2020 at 16:21
      Permalink

      Autourheilu on ilmaa pilaavaa pakokaasujen muodossa, varsinkin formulat. Kaksipyöräiset kilpailevat myös työntävät ilmaan suuret määrät päästöjä. Vihreiden kannattaisi ilmastointoilussa puuttua moottoriurheiluun ja ajaa sen lopettamista.

    • 21.2.2020 at 08:15
      Permalink

      Hienoa, kun toit esille moottoroidun urheilun. Autoilu syytää ilmaan isot määrät pakokaasuja varsinkin formulat. Kaksipyöräisillä kilpailijat myös sekä kilpaveneet.

  • 21.2.2020 at 07:40
    Permalink

    Naurattaa kun sama vääntö toistuu joka vuosikymmen kun uusia lajeja tulee. Jos e-urheilu on liian paha sana niin kilpapelaamista se ainakin on.

    • 21.2.2020 at 16:56
      Permalink

      Kilpaillahan voi lukemattomissa lajeissa, joilla ei ole urheilun kanssa mitään tekemistä.

  • 23.2.2020 at 01:16
    Permalink

    Kova puolto urheilun puolesta kun nuoret tuskin edes löytää koko kyslelyä

Comments are closed.

Viikon kysymys

Oletko jo upottanut sormesi multaan?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä