0

Viikon verkkokysely: Oliko Luumäen Osuuspankin vetäytyminen pankkifuusiosta mielestäsi oikea ratkaisu?

Luumäen Osuuspankki ilmoitti edustajiston kokouksen jälkeen jatkavansa itsenäisellä tiellä. Pankin hallintoneuvosto oli aiemmin päätynyt tukemaan yhdistymistä Etelä-Karjalan Osuuspankkiin. Muut neuvotteluihin osallistuneet pankit eli Etelä-Karjalan Osuuspankki, Parikkalan Osuuspankki ja Simpeleen Osuuspankki päättivät yhdistymisestä yhden OP:n alle syyskuun alussa 2020.

Edustajistosta lievä enemmistö, 11 vastaan 10 kannatti yhdistymistä, mutta sen taakse olisi tarvittu kahden kolmanneksen äänet.

Miten sinä koet pankin ratkaisun? Onko hyvä jatkaa itsenäisenä paikallisosuuspankkina, vai olisiko yhdistyminen luonut pankille turvallisen selkänojan? Vastaa viikon verkkokyselyyn ja jätä kommenttisi aiheesta.

LUUMÄEN LEHTI
toimitus@luumaenlehti.fi

Tekikö Luumäen Osuuspankki oikean ratkaisun pysyessään itsenäisenä?

  • Kyllä. (60%, 176 ääntä)
  • Ei. (40%, 117 ääntä)

Äänestäjiä yhteensä: 293

Loading ... Loading ...

20 kommenttia aiheesta “Viikon verkkokysely: Oliko Luumäen Osuuspankin vetäytyminen pankkifuusiosta mielestäsi oikea ratkaisu?

  • 23.1.2020 at 09:49
    Permalink

    Ei. Pidetään kynsin ja hampain kiinni omasta pankista eikä ymmärretä, että maailma muuttuu. Yhteistyössä voi olla myös voimaa.

    • 28.1.2020 at 16:26
      Permalink

      Yhteistyötä voi tehdä vain ilman fuusiota.

  • 23.1.2020 at 09:57
    Permalink

    Ei tehnyt, edustajiston vähemmistöltä vastuuton päätös. Luumäen OP ei pärjää jatkossa itsenäisenä, faktat kerrottiin edustajistolle moneen kertaan. Tunteella päätettiin, faktoista viis.

  • 23.1.2020 at 11:26
    Permalink

    Läpinäkyvyyttä kehiin, eli kuka edustajiston jäsenistä mitenkin äänesti.

  • 23.1.2020 at 13:35
    Permalink

    Oikeastaan ihan sama kun asiat pystyy nykyään hoitamaan aika pitkälti verkossa, itse ei juuri OP:ssä pidä muu kuin paikallisuus ja siksi aloinkin varalta vertailemaan eri pankkeja ja jos fuusioituminen olisi tapahtunut niiden vertailujen pohjalta pankkikin olisi vaihtunut.

  • 23.1.2020 at 17:56
    Permalink

    Helppoa tehdä hölmöjä päätöksiä, kun ei tarvitse kantaa vastuuta päätöksistään. Kun tunne tulee ovesta, järki pakenee ikkunasta. Hölmö päätös.

  • 23.1.2020 at 18:26
    Permalink

    Kukaan ei ole kertonut minulle selvää syytä yhdistymiseen. Kuitenkin vakavarainen pankki.

    • 28.1.2020 at 16:28
      Permalink

      Juuri näin.

  • 23.1.2020 at 18:53
    Permalink

    Hyvä päätös, ei annettu Luumäen osuuspankin varoja lappeenrantalaisille ilmaiseksi ja vähennetty Luumäen kunnan verotuloja merkittävästi. Saadaan itse päättää asioista eikä Lappeenrannan käsiin. Tämä olisi ollut mielestäni jo pieni alustus sille, että kohta tehdään kuntaliitoskin.

  • 23.1.2020 at 20:14
    Permalink

    Kyllä. Palvelut pysyvät kunnassa.

  • 23.1.2020 at 21:19
    Permalink

    Kerrankin oikea päätös, johtaja toimimaan kuntalaisten parhaaks, ei keskittyisi fuusioon.

  • 24.1.2020 at 08:30
    Permalink

    Verotulot ovat aika ontuva syy – pomminvarmasti kunta olisi saanut isomman siivun osana isoa pankkia. Etenkin kun tulevina vuosina itsenäisenä jatkaen ei tule edes syntymään verotettavaa. No, onneksi oman asiakkuuteni voin siirtää Lappeenrantaan, vaikkei fuusio toteutunutkaan.

  • 24.1.2020 at 08:36
    Permalink

    Miten joku voi sotkea kuntapolitiikan yritysmaailmaan??? 😀 Näit kun lukee, hävettää asua täällä.

  • 24.1.2020 at 08:53
    Permalink

    Kyllä.Taitaa mummot ajella Ylämaalta taxilla pankkiin Lappeenrantaan, kun pankki lopetti.Olisiko monta vuotta mennyt fuusion jälkeen, että täällä sama tilanne…

    • 27.1.2020 at 06:56
      Permalink

      Aika moni ylämaalainen tuttu vaihtoi OP:sta S-pankkiin yhdistymisen jälkeen, oliko se sitten viisasta vai ei, siihen on vaikea ottaa kantaa, mutta varmasti helpompi asioida samalla kuin käy kaupassa ja mikä huomioitavaa, S-pankki on myös viikonloppuisin auki, joten varttuneemmat, joilla tuo netti hakusessa, voi vaikka Lauantaina kaupassa käydessä hoitaa asioita.

  • 24.1.2020 at 17:39
    Permalink

    Mummot asioivat nykyään verkossa hekin. Fuusion yhteydessä konttori olisi pidetty EKOP:n toimesta avoinna seuraavat kuusi vuotta. Kuinka moni näistä taksilla ajelevista mummoista on ajelemassa vielä kuuden vuoden päästä, valitettavasti?

  • 25.1.2020 at 08:49
    Permalink

    KYLLÄ! Johtaja nyt oikeisiin töihin mainostamaan lainoja asiakkaille, yrityksille. Pankki pysyy kyllä pystyssä vanhojen sijoitusten korolla.

  • 28.1.2020 at 16:21
    Permalink

    Yhdistymisasian käsittelyssä pankin asiakkaiden ja osuuskunnan jäsenien mielipidettä ei haluttu edes kuulla. 5-jäsenisen hallituksen esitys valmisteltiin maallikkoedustajille vain hyväksyttäväksi. Päätösehdotuksessa haluttiin turvata vain toimivan johdon tulevaisuus. Kymmenien vuosien mittaan kertynyt pankin varallisuus olisi hävitetty yhdellä päätöksellä. Itselläni on käytössä useita pankkeja Osuuspankin lisäksi.

  • 30.1.2020 at 23:48
    Permalink

    Mitenkähän käy tulevaisuudessa mm. pankin lakipalvelujen? Tähän saakka pankille lakipalvelut on tuottanut EKOP. Tulevaisuudessa Ekop tuottaa kyseiset palvelut myös Imatran pohjoispuolelle, joten rekrytoiko Ekop lisää lakimiehiä myydäkseen niiden palveluja tulevaisuudessa Luumäelle. Tyhmä kysymys, mutta esitän tämän kuitenkin!

Comments are closed.

Viikon kysymys

Oletko vienyt jätteitä Hyödyksi-asemalle?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä