Mikä sinua kaivelee Luumäen liikenteessä – löydätkö liikennekulttuurista parantamisen varaa?

Sujuuko liikenne Luumäellä mielestäsi kuin tyhjää vaan, vai ärsyttääkö sinua yksi tai useampi asia? Jurvalassa asukkaat ovat kiinnittäneet huomiota muun muassa jalankulkutunnelin ja bussipysäkkien läpi oikaisemisesta autoilla. Taavetissa autoilijoiden käytös suojateiden läheisyydessä on sekin aiheuttanut keskustelua.

Vastaa viikon kysymykseen ja kommentoi – kiitä tai kritisoi.

Etelä-Karjalassa on vastikään tehty uusi liikenneturvallisuussuunnitelma, johon on Luumäen osalta kirjattu 33 kehittämiskohdetta. Lue lisää Jurvalan liikenneongelmista ja uudesta liikenneturvallisuussuunnitelmasta 5. huhtikuuta Luumäen Lehdestä.

Onko Luumäen liikennekulttuurissa parantamisen varaa?

  • Kyllä. (84%, 83 ääntä)
  • Ei. (16%, 16 ääntä)

Äänestäjiä yhteensä: 99

Loading ... Loading ...

8 kommenttia aiheesta “Mikä sinua kaivelee Luumäen liikenteessä – löydätkö liikennekulttuurista parantamisen varaa?

  • 4.4.2018 at 13:22
    Permalink

    Hotelli Saipan pihasta lähdettäessä Jurvalan suuntaan ärsyttää haaleaksi kauhtunut ikivanha STOP merkki. Eikö sen voisi uusia!!

  • 4.4.2018 at 21:13
    Permalink

    Kivimäestä tultaessa Haminantielle näkyvyys huono matalasta autosta Haminan suuntaan!

  • 5.4.2018 at 12:14
    Permalink

    Siinä Koulutien asiassa jahkailu ja fundeeraus vaan jatkuu ja jatkuu. Vissiin tarvitaan yksi vakava onnettomuus, ennen kuin mitään tapahtuu. Olisikohan raskaanliikenteen läpiajokielto hyvä alku, kun niitä liikennemerkkejä muutenkin kartoitetaan?

  • 6.4.2018 at 09:48
    Permalink

    Jurvalassa Salen kohdalla oleva suojatie on kuin hiiren loukku. Periaatteessa yksikään autoilija ei kunnioita suojatietä pitkin kävelevää jalankulkijaa.

  • 7.4.2018 at 13:06
    Permalink

    Suojateiden ja yleisemminkin kevyen liikenteen sekä jalankulkijoiden kunnioittaminen Taavetissa voisi olla huomattavasti paremmalla tasolla kuin se nykyisin on.

  • 8.4.2018 at 00:32
    Permalink

    Taavetin ympäristössä on kevyttä jalkakäytävää tullut vuosien saatossa kiitettävästi lisää, Kuutostien remontin yhteydessä myös jakeluteitä on ilmaantunut kivasti lisää puhumattakaan Jurvalan ohitustien liikenneturvallisuutta lisäävästä vaikutuksesta. Toki lisääkin voisi tehdä, mutta ei pidä odottaa kuuta taivaalta eikä unohtaa että asioille on oikeasti tehtykin jotain.

  • 9.4.2018 at 19:58
    Permalink

    Jos haluaa vähintään sairaalareissulle, niin ei muuta kun suojatielle vaan ilman varomista. Kesällä pusikot risteyksissä näköesteenä, talvella lumikinokset. Linnalantiellä riittää yksi jalkakäytävä, turha änkeä toiselle puolelle toista. Senkin rahan voisi laittaa johonkin tarpeelliseen.

  • 12.4.2018 at 09:02
    Permalink

    Keskustan Vallikodille noustaessa mäessä on alapäässä todella paha reikä asfaltissa. Sen reunat on terävät, siihen kuka ajaa, on rengas pilalla. On ollut jo viikon korjaamatta. Ajelen siitä töihin melkein joka päivä.

Comments are closed.

Viikon kysymys

Pääsetkö lääkärinhoitoon riittävän nopeasti?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä