0

Kylähyvänen on hyvällä tavalla haastava brändi

Luumäki on hyvä paikka elää.
Suurimmat tulevaisuuden uhat eivät ole meistä riippumattomat ympäristötekijät vaan omat ajatusmallimme ja asenteemme. Suomi on vuodesta toiseen kiistatta yksi maailman onnistuneimmista valtioista, ja kuntavertailuissa Luumäki pärjää hienosti.
Omahyväisyyteen ei silti tule sortua, sillä se sammuttaa palon luovuuteen ja innon kehittymiseen. Lisäksi se jättää huomioitta ne kuntalaiset, jotka eivät vielä koe asuvansa kylähyväsessä.
Toimivat rakenteet ja riittävät resurssit ovat välttämättömiä rakennusaineita onnistuneelle kunnalle. Ne eivät kuitenkaan yksin riitä kuntalaisten tyytyväisyyteen. On pidettävä huolta siitä, että päätöksentekoprosessit ovat oikeudenmukaisia ja niissä toteutuvat kuulluksi tuleminen ja keskinäinen kunnioitus.
Vaalien tärkein asia ei ole puolueiden paremmuusjärjestykseen laittaminen vaan niiden henkilöiden löytyminen, joilla on osaamista ja tahtoa linjata ja johtaa asioita kuntalaisten yhteisen parhaan edellyttämällä tavalla.
Kylähyvänen on hieno ja hyvällä tavalla haastava brändi. Se velvoittaa meitä kaikkia, mutta etenkin päättäjiä, ponnistelemaan kohti tilannetta, jossa jokainen kuntalainen voi kokemuksellisesti yhtyä sloganiimme. Tähän päästään vain yhteistyöllä.

Kirjoittajat ovat kuntavaaliehdokkaita (kd.)

Kommentteja aiheesta “Kylähyvänen on hyvällä tavalla haastava brändi

  • 1.4.2017 at 02:51
    Permalink

    Niin, Luumäki olisi hyvä paikka elää, jos palvelut säilyisi,nyt vain näyttää, et vuosi vuodelta palvelut katoaa ja yleiset liikenne yhteydet myös, joten mahdoton on autottoman siinä kunnassa enää olla.
    Onkohan päättäjissä autottomia yhtään,joka ymmärtäisi todella autottomien vaikeutta elää Luumäellä,kun palvelutkin häviää kaupunkeihin. Taksilla harvalla vara ajaa, niin ja jos taksitkaan kohta kulkee Bernerin aloitteen takia. Kyllä on aikoihin eletty…

Comments are closed.

Viikon kysymys

Hyväksytkö turvetuotannon?

  • Kyllä. (66%, 1 874 ääntä)
  • Ei. (34%, 952 ääntä)

Äänestäjiä yhteensä: 2 826

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä